شیدایی ها

شیدایی های گاه و بی گاه من

شیدایی ها

شیدایی های گاه و بی گاه من

شیدای منی تو نازنینم

خواب بودی حیفم آمد با لبت بازی کنم

پیش خود گفتم کمی تمرین خودسازی کنم


پیش خود گفتم نمیخواهم در آغوشت کشم

یا نمیخواهم دگر از لعل شیرینت چشم


عهد کردم اندکی از خود نگهبانی کنم

شوق لمس روی تو درسینه زندانی کنم


عهدکردم نازنینم گرچه با چشم ترم

لذت بوییدنت را از سرم بیرون برم


*تا که گفتم چشم تو از سر برون خواهم نمود 

یک کلام و والسلام،الا همین بود و نبود


چشم وا کردی نشد عقل خودم راضی کنم

من غلط کردم! غلط کردم!که خودسازی کنم*

برای دلدار دل نازکم، شیدا

دِلْ به دِلَْبر دادم و ،دلدار ،دلْ را ، دلْ ندید

دلْ به دلبر دلْ سپرد ،دلدار ،پا از دلْ کشید

دلْ به دنبال دِلَشْ ،دلْ دلْ کنان ، دلْخونِ دل ْ

دلْ ز دلبر خواستم ، دلبر ،دلْ از این دلْ برید

دلْ شکست و ، تیره روزی شد ، نصیب دلْ ، دِلا

دلْ در آتش سوخت ،دلبر ، بی محابا شد ، پرید

حالْ ، دِلْ ماند و ، غم دِلْدار و ، اینْ دِلْداده ، آهْ

داده دِلْ ، این دِلْ ، دِلِ دلْدار ، مُفتْ این دِلْ خرید

دل شکست ، دلبر بریدْ و ، دِلْ ز دلبر سوخت ، دلْ

دِلْ بماند و ، یاد دِلدار و ،  دلِ بی دلْ ، شهید

این ، چهل و سه، دلی را، که دلم ، تقدیم کرد

سُرسُره می ساخت ، دلدار و ،این دلهاسرید